Soodustingimused

Riigipoolse soodustusega on võimalik invaabivahendeid osta ja laenutada:

puudega lastel (kuni 18a);
lastel (kuni 18a) eriarsti tõendi alusel;
puudega või alates 40% töövõimetusega tööealistel isikutel;
osalise/puuduva töövõimega tööealistel isikutel;
vanaduspensionäridel.

Soodustuse saamiseks:


1. KÜSI ARSTITÕEND ABIVAHENDI VAJADUSE KOHTA

Arstitõendil peab olema selgelt välja toodud, missugust abivahendit inimene vajab.
Arstitõendi väljastab lihtsamate abivahendite korral perearst ning keerulisemate vahendite puhul eriarst või rehabilitatsioonimeeskond.


2. TAOTLE ISIKLIKU ABIVAHENDI KAARTI SOTSIAALKINDLUSTUSAMETIST

Pöördu endale lähimasse Sotsiaalkindlustusameti klienditeenindusse või esita taotlus posti või e-posti teel.
Abivahendi kaardi taotlemiseks vajalikud dokumendid:
1. isikut tõendav dokument
2. kehtiv arstitõend abivahendi vajaduse kohta


3. TULE ITAKI TEENINDUSPUNKTI

Abivahendi ostmiseks või laenutamiseks soodustusega võta kaasa:
1. isikut tõendav dokument
2. kehtiv arstitõend või rehabilitatsiooniplaan
3. isikliku abivahendi kaart


Vajaminevad dokumendid

Korduma kippuvad küsimused


  • ISO-KOODID
  • ABIVAHENDI KAART
  • ARSTITÕEND
  • ERIOTSUSED
  • JÄRJEKORD
Mis on ISO-kood?

Eestis on abivahendite riikliku kompenseerimise süsteemis abivahendid jaotatud funktsioonide kaupa gruppidesse. Igal abivahendi grupil on oma ISO-kood ning kindlad soodustingimused. Vaata kõiki ISO-koode ja soodustingimusi.

Millal on vaja teada abivahendi ISO-koodi?

Vajamineva abivahendi ISO-kood tuleb märkida arstitõendile, mille alusel on seejärel võimalik abivahendit soodustusega osta või laenutada.

Kust saab infot avatud ja suletud ISO-koodide kohta?

Vaata hetkel suletud ISO-koode Sotsiaalkindlustusameti kodulehelt.

Mida teha, kui ISO-kood on suletud?

Kui mõni ISO-kood on suletud, tähendab see, et hetkel ei ole võimalik vastavaid abivahendeid soodustingimustel soetada. Sellisel juhul on võimalik meie juures end suulise sooviavalduse alusel järjekorda lisada (väljastame järjekorra teate). Kui järjekord on sinuni jõudnud, saadab Sotsiaalkindlustusamet posti teel teate. Teate saamisel on sul aega 60 päeva abivahendi ettevõtte poole pöördumiseks ja tehingu tegemiseks.

Mis on abivahendi kaart?

Isikliku abivahendi kaardi alusel on võimalik soodustingimustel osta või laenutada erinevaid invaabivahendeid. Abivahendi kaardi väljastab Sotsiaalkindlustusamet ning tegemist on valge paberist kaardiga, millele märgitakse invaabivahendite soodusostud ja sooduslaenutused.
NB! Soodustusega ostmiseks või laenutamiseks võta isikliku abivahendi kaart abivahendikeskusesse tulles kaasa.

Kust saab abivahendi kaarti?

Abivahendi kaardi taotlemiseks pöördu Sotsiaalkindlustusametisse ning täida taotlusvorm. Taotlust saab esitada ka posti või e-posti teel.
Kui abivahendi kaart on kadunud või hävinud, saad küsida Sotsiaalkindlustusametist kaardi duplikaadi.
Kui abivahendi kaart saab täis, lisavad meie teenindajad kaardile vahelehe.

Kui kaua kehtib abivahendi kaart?
  • Lastel: kehtib kuni lapse 18.a saamiseni
  • Puuetega inimestel: kehtib sama kaua, kui kehtib puude tuvastamise otsus
  • Töövõime kaotusega isikutel: kehtib sama kaua kui kehtib töövõime kaotuse otsus
  • Pensioniealistel: kehtib tähtajatult

Millal on vaja arstitõendit?

Arstitõendit on vaja abivahendite ostmiseks ja laenutamiseks riigipoolse soodustusega. Abivahendikeskusesse pöördudes tuleb arstitõend kaasa võtta.

Kes väljastab arstitõendi?

Arstitõendi väljastab lihtsamatel juhtudel perearst. Teatud keerulisemate abivahendite puhul saavad tõendi välja kirjutada ainult eriarstid või rehabilitatsioonimeeskond.

Mis peab arstitõendil kirjas olema?

Tõendil peab olema võimalikult täpselt ja üheselt arusaadavalt kirjas, millist abivahendit inimene vajab. See peab olema kirjas kas ISO-koodi täpsusega ja/või täpse sõnalise kirjeldusena.

Teatud juhtudel on võimalik abivahendite soodustingimustes teha erandeid, taotledes erimenetlust Sotsiaalkindlustusametist.

Millistel juhtudel saab taotleda erimenetlust?

Erimenetluse käigus tegeletakse juhtudega, mil inimene taotleb:

  • omaosaluse vähendamist, kuna tema majanduslikust olukorrast tulenevalt on raske omaosalust tasuda;
  • uut abivahendit enne talle hüvitatud sama abivahendi kasutusaja lõppu, kui abivahend on sobimatu tervislikel või temast mitteolenevatel põhjustel;
  • abivahendit, mis puudub riigi poolt osaliselt hüvitatavate abivahendite loetelus (lisada tuleb kaks võrdsetel alustel hinnapakkumist);
  • abivahendit, mille puhul on abivahendite loetelus piirhinna juurde märgitud „eritaotlus“ (lisada tuleb kaks võrdsetel alustel hinnapakkumist);
  • abivahendi kasutusaja pikendamist, kui abivahendi vajadus on muutunud;
  • erimenetlust mõnel muul juhul.
Kuidas taotleda erimenetlust?

Sotsiaalkindlustusametile tuleb esitada:

  • erimenetluse taotlus
  • arstitõend või rehabilitatsiooniplaani esileht koos isikuandmetega
  • leht, kus on välja toodud abivahendi nimetus või kirjeldus

Erimenetluse taotlust on võimalik esitada posti või e-posti teel ning Sotsiaalkindlustusameti klienditeeninduses.

Taotlus vaadetakse läbi maksimaalselt 30 päevaga, kaasates vajadusel Sotsiaalkindlustusameti eksperte. Erimenetluse otsus saadetakse taotlejale posti teel, mille alusel on võimalik abivahend endale soetada.

Abivahendikeskusse pöördudes võta kaasa:

  • erimenetluse otsus
  • arstitõend või rehabilitatsiooniplaan
  • isikut tõendav dokument

Kui konkreetse abivahendi eelarvest on raha lõppenud (ISO-kood suletud), on võimalik ennast meie juures suulise sooviavalduse alusel järjekorda panna. Tegemist on üldjärjekorraga: abivahendi taotlemiseks piisab, kui lisad end järjekorda ühes ettevõttes.

Sinu korra saabumisel saadab Sotsiaalkindlustusamet postiga vastava teate, misjärel tuleb 60 päeva jooksul pöörduda endale sobiva abivahendit pakkuva ettevõtte poole ning võtta kaasa:

  • saabunud järjekorra teade
  • isikut tõendav dokument
  • isikliku abivahendi kaart
  • arstitõend või rehabilitatsiooniplaan

Abivahend väljastatakse vaid järjekorra teate ettenäitamisel.


Lisainfo

Sigrid Salm
teenindusjuht
737 00 94 / sigrid@itak.ee

 


SEOTUD POSTITUSED
Filter by
product Post Page
Sort by

999

OÜ ITAK

Ringtee 1, Tartu
Faks: 737 0097
Reg nr.: 10240389
a/a: EE072200221005106296 Swedbank

KMK nr.: EE100660638

Liitu meie uudiskirjaga

Saa meilile uudiseid ja pakkumisi!

© 2017 ITAK OÜ KÕIK ÕIGUSED KAITSTUD

Krudin